anouk-op-reis.reismee.nl

Dundee Bereiken. Reaching Dundee.

Hallo Allemaal,

Van Pitlochry zijn we naar een klein vissersstadje gereden, Arbroath. Een klein dorpje met ongelooflijk mooie Red Sandstone Cliffs, wat eigenlijk gewoon rode rotsen zijn. Nadat we een stuk over de rotsen hebben gelopen zijn we met de camper verder gereden naar St. Andrews. De geboorteplek van golf en de golf hoofdstad van de wereld.

We liepen van de camping, langs het strand en voorbij de kleine haven, totdat we bij de ruïnes van het kathedraal en de begraafplaats kwamen. Wat je goed kan zien is de uitlijnen en sommige torens. Na het kathedraal gingen we verder tot de ruïnes van het kasteel. Je kon ondergronds naar de “anti-mijnen”. Na het kasteel liepen we door naar de golfbaan. Toen we er aan kwamen was er een vriendschappelijk toernooitje bezig. Nadat we even hebben gekeken liepen we terug naar de stad, en toen weer langs het strand naar de camper.

Na St. Andrews werd het tijd dat we eindelijk naar Dundee gingen. We parkeerde de camper bij Dudhope Castle en liepen vanuit daar naar het stadscentrum. We liepen rond en om 3 uur zijn we naar het studentencomplex gegaan, waarna ik mijn kamer kreeg. We hebben het meeste naar mijn kamer gebracht (op de 4de verdieping) en daarna ben ik voor de laatste keer met pap en mam mee terug gegaan naar de camping bij Monifieth. Na het eten zijn we over het strand gelopen en door het park.

Vandaag hebben we de laatste spullen mee genomen in de bus naar Dundee. Nadat we alles in de kamer hebben gezet zijn we naar het centrum gegaan. We hebben de beelden gezien die verspreid door het stadcentrum staan. We zijn voor de laatste keer samen eten naar de Bank Bar gegaan, hebben er wat gegeten en gedronken. Nadat pap en mam meegelopen waren naar mijn kamer was het tijd voor het afscheid nemen.

Tot gauw,

Hello Everyone,

From Pitlochry we went to the harbour village Arbroath. A small village with stunning Red Sandstone Cliffs, and after a walk over the cliffs we drove further to St. Andrews, The birthplace of golf and the golf capitol of the world.

From the camping in St. Andrews we walked next to the beach towards the city. We passed the harbour and walked to the cathedral ruins and graveyard. Close to the cathedral were the castle ruins, with these sort of “anti-mines” underground. After the castle we walked to the golf course of St. Andrews, where a small tournament was taking place. After watching a bit of golf we walked through the town and then past the beach back to the camping.

After St. Andrews it was time that we would be reaching Dundee. We parked the camper near Dudhope castle. Then we walked through the city centre. Around 3.00 p.m. we had the appointment to get my student room for the summer, and then for the rest of my stay. We brought my stuff up (I’m on the 4th floor) and then I went with my parents to the camping at Monifieth for the last time. After eating dinner we walked towards the beach and the park.

Today we brought with us the last things that I still had in the camper, and went by bus to Dundee. After putting the last stuff in my room we went to the city centre, this time we visited the statues that are spread across the centre. As an ending we went to the Bank Bar and had a drink with something to eat. After that my parents walked me to my room, and it was time to say goodbye.