anouk-op-reis.reismee.nl

De Laatste Maanden. The Last Months

Hallo Allemaal,

In mijn laatste maanden in Schotland zijn er nog wat dingen die ik heb gedaan, waaronder een Ceilidh, Lopen in een Fashionshow, de Plant Power Day, en afscheid nemen van iedereen hier.

Op de laatste vrijdag van april was de PiCLs Ceilidh. Ik heb op een liedje na de hele avond gedanst en ben zelfs gelift in de lucht. Er was een 3-gangen diner om mee te beginnen, wat niet te licht en niet te zwaar was. Het was wel een traditioneel Brits gerecht. We waren met een groep mensen gegaan van het lab en het James Hutton Institute. De avond was een succes en iedereen had het reuze naar de zin. Aan het eind was iedereen moe en zweterig.

Op de zondag voor het eind van mijn stage liep ik in de Dundee Fashion Week Final Show. Dit was de fashionshow als afsluiting van Dundee Fashion Week. De show was georganiseerd door studenten van de Dundee College en de kleding kwam van individuele designers en kleine boutiques rond Dundee. Mijn haar en make-up werden gedaan, en we moesten oefenen hoe we moesten lopen. Het was een vreemde, maar goede ervaring, en het hielp met mijn zelfvertrouwen.

Plant Power Day was mijn laatste zondag in Dundee. Op deze dag kwamen er allemaal mensen van de universiteit, het instituut, en van stichtingen die strijden voor de omgeving en planten. Ik ben met Almendra gegaan, een Peruaanse student uit het lab en een van de mensen met wie ik heel close ben geworden. We zijn overal langsgelopen en hebben alles gedaan. DNA uit frambozen halen, een speurtocht, het laten schminken van onze gezichten, roofvogels vasthouden en meer. De dag was geweldig en als afsluiter zijn Almendra en ik uiteten gegaan.

Toen was het tijd voor mijn minst favoriete deel. Afscheid nemen van iedereen. Ik spreek nog steeds met de mensen die ik heb ontmoet, en het was dus geen definitief afscheid. Mensen en vrienden die zo'n impact maken zal je nooit vergeten. Ik nam appelkruimelvlaai mee voor mijn laatste stagedag, ik had hem zelfgemaakt en iedereen vond hem lekker. Ik heb een pizza-feestje gehouden met Leonor en Peeyoosha, en ben met sommige van het lab nog uit eten geweest. Ik zal iedereen ontzettend missen, jullie maakte mijn trip onvergetelijk.

Vaarwel,


Hello Everyone,

In my last months in Scotland I did a few things, I went to a Ceilidh, I walked in a fashionshow, Plant Power Day, and saying goodbye.

On the last Friday of April there was the PiCLs Ceilidh. I danced every song except one, I even danced the one where I got lifted in the air. There was a 3 course meal to start, which was a very British meal. The meal itself wasn't light or heavy and was ideal to eat before dancing. We where there with a group from the lab and James Hutton Institute. The night was a great succes with everyone having a good time. At the end everyone was sweaty and tired.

On the Sunday before my last day at my internship I walked in a fashionshow. The show was the Finale of the Dundee Fashion Week which was organised by students from the Dundee College. The clothing showed was made by individual designers or came from small boutiques around Dundee. My hair and make-up got down and we had to practise how to walk. It was a surreal but good experience, and it boosted my confidence.

Plant Power Day was on my last Sunday in Dundee. On this day people from the university, the institute, and from charities fighting for the preservation of plants and the environment. I went together with Almendra, a Peruvian student from the lab and someone I got really close with during my our time in the lab. We walked everyone and did all the things. We extracted DNA from raspberries, we did a scavenger hunt, help predator birds and got our faces painted. The day was amazing and to close it of Almendra and I went to diner.

Then the time came for my least favourite part. Saying Goodbye. I still talk to the friends I made in Dundee, so It isn't a real goodbye. Friends and acquaintances that make such an impact on you won't ever be forgotten. I baked an apple crumble "pie" for my last day in the lab, and people really like it. I had a pizza party with Leonor and Peeyoosha. With some people from the lab I went to dinner as another goodbye. I will miss everyone terribly. You guys made my trip unforgettable.

Farewell,

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!