anouk-op-reis.reismee.nl

Rond kerst. Around Christmas.

Hallo allemaal,

Het is een aantal weken geleden dat ik weer eens iets heb geschreven, maar hier zijn twee verhalen om jullie up-to-date te brengen.

In het weekend nadat ik mijn laatste verhaal heb geplaatst heb ik een pancakeday gepland met mijn vrienden en flatgenoten. Normaal gesproken eten ik en mijn kamergenoten niet samen, iedereen heeft een andere smaak en kookstijl. Op deze dag heb ik Hollandse pannenkoeken gebakken, en aten we allemaal samen, mijn vrienden en twee flatgenoten. Het was heerlijk en gezellig.

Enkele weken verder werd het tijd voor kerstmis, en ik zal jullie alles vertellen in chronologische volgorde. Op stage werd kerstmis onder andere gevierd door een traditioneel kerstdiner te serveren tijdens de lunch uren twee weken voor kerst. Het was een hele bord vol met kalkoen, worstjes in spek, "stuffing", worteltjes, spruitjes, en gebakken aardappelen. Die avond erop was het kerstdiner van het Huitema lab gepland. We zijn naar de Manchurian geweest, een chinees restaurant waar je heerlijk kan eten. Het was een goede avond. Twee dagen later was er een kerstfeestje gepland door iemand uit het lab en haar huisgenoot, het thema; great gatsby/the 20's. Ik ben er samen met Shan en iemand uit een ander lab heengegaan. Er was tapas en ik heb een pasjes geleerd van de charleston. Het was een leuk feestje, en aan het einde heb ik met Jasmine en Dean mee kunnen rijden richting mijn flat. Die volgende woensdag was er een geplande en uitgebreide lunch in het Invercarse hotel waarvoor je jezelf kon opgeven. Rory ging ook naar de lunch, dus ik kon met hem meerijden. Het is een vreemd gevoel om links voorin in een auto te zitten en geen stuur voor je te hebben. De lunch was heerlijk en mijn favoriete deel ervan was het toetje dat ik had gekozen. Toen was het niet lang meer tot de grote verrassing...

(Lees het verhaal “Een Kerst Verrassing” voordat je verder leest, tenzij je dit al hebt gedaan)

Twee weken nadat ik naar Nederland ben gegaan voor kerst kwamen Pap, Mam, Jan en Ellie naar Dundee. Ze kwamen in de late middag van zaterdag 13 januari. De eerste avond dat ze hier waren hebben we gekaart en laat avondgegeten. De dag erop zijn we met z’n allen naar The Law gelopen. Na een 360° uitzicht van de top zijn we naar de stad gelopen en hebben we koffie met iets lekkers gehaald. Na even in de boekenwinkel te zijn geweest liepen we naar het schip Destiny. Eerst liepen we door het kleine museum dat erbij zat en daarna de boot op. Het was een mooi museum om te zien samen met de boot, al zou ik er niet weer heengaan. Vanuit het museum zijn we verder gelopen naar The Beer Kitchen, waar we heerlijk hebben gegeten en gedronken. Aan het einde van de avond liep iedereen mee richting de flat, toen we er waren namen we afscheid en gingen ze terug naar hun Airbnb. Die dag erop hebben ze mij opgehaald en zijn we naar mijn stage gereden, na het rondleiden en het ontmoeten van het lab, zijn we naar de Edradour distillery gereden in Pitlochry. We waren de enigste in de rondleiding, dus het voelde meer als een prive tour. Na de distillerij zijn we in Pitlochry zelf gaan lunchen, en na een bezoek aan Heathergems museum zijn we terug naar Dundee gereden. Ze hebben mij afgezet thuis en ik heb wat spullen gepakt en heb gewacht op Leonor. Samen met Leonor ben ik naar de Airbnb gelopen, en hebben we met z’n allen gegeten en nog even gekaart. De dinsdag erna zijn we naar Edinburgh gegaan. Daar zijn we rond gaan lopen. Rond half 4 ben ik met de trein terug naar Dundee gegaan en zijn Pap, mam, Jan en Ellie naar het vliegveld gegaan.

Ongeveer een week geleden was het de week van mijn Proeve van Bekwaamheid, een belangrijk onderdeel voor mijn opleiding. Het ging redelijk ging voor mijn gevoel, al kwamen er hele vreemde en onverwachte uitslagen naar boven. De officiele uitvoering van de Proeve is voorbij, maar dit project gaat verder. De laatste vrijdag van de week van de Proeve ben ik met vrienden naar een Ceilidh avond gegaan in Bonar hall waar ik Cristal heb ontmoet. Het was een gezellige avond met het leren van dansen, een optreden en er werd haggis geserveerd. Met plannen voor de volgende dag namen we uiteindelijk afscheid van onze nieuwe vriendin.

Die zaterdag was er weer een Preloved Vintage Kilo event. Ik ben er met Leonor, Peeyoosha, Sanne en Cristal heen gegaan. Uiteindelijk heb ik een leren jack, en 2 spijkerjassen gescoord. Nahet event ben ik met Sanne en Cristal de stad in geweest. Die avond hebben we met z’n drieeen bij mij gegeten en veel gepraat. Met een plan om die dag erna Mexicaans te eten bij Cristal namen we rond 11 uur afscheid. De dag erop zijn we rond etenstijd naar Cristal gegaan. We liepen samen naar de tesco en haalden de boodschappen die nog nodig waren voor mexicaanse taco’s. De taco’s waren heerlijk. De woensdag erna was de nieuwjaars lunch van het lab gepland. Hiervoor gingen we naar het Post House café. Het was een heerlijke lunch met goede koffie. Na het eten was het tijd voor de lab strategie voor het komende jaar en het officiele afscheid van Victor die gaat werken in Norwich.

Ik ben terug in februari, zie jullie dan!

Groetjes,

Hello Everyone,

It has been a few weeks since I’ve written anything, but here are two stories to bring you up-to-date.

In the weekend after my last story I planned a pancake-day for my friends and flatmates. Normally, my flatmates and I don’t eat together. Everyone has a different style and taste of what they like. This day I made Dutch pancakes and my friends, two flatmates and I ate together. It was fun and delicious.

A few weeks afterwards it was starting to get close to Christmas, and I will share everything in chronological order. On my internship Christmas was celebrated in different ways, on of which was a lunch provided by the JHI canteen. What they served was a traditional Christmas dinner, existing of turkey, stuffing, pigs-in-a-blanket, carrots, Brussel sprouts and baked potatoes. The next day we had our lab diner at the Manchurian. The Manchurian is a Chinese restaurant where they have delicious food. Two days later one of our lab members and her housemates threw a Christmas party and the theme was Great Gatsby/twenties. I went there with Shan and a girl from another lab. It was a great party and I learned a few steps of the Charleston. At the end of the party I was able to drive home with Jasmine and Dean. Next Wednesday there was a Christmas lunch at the Invercarse hotel. You could “sign yourself up” if you wanted to go. I was able to drive to the lunch with Rory, it is such a strange feeling to sit in the front left of the car without a steering wheel in front of you. The lunch was amazing and my dessert was my favourite part. After that it wasn’t long until the big surprise…

(Read “The Christmas Suprise” before continuing, unless you already did)

Two weeks after I went back home, my parents and my aunt Ellie & my uncle Jan came to Dundee. They arrived in the late afternoon. The first night they were here, all we did was relax, eat and play some cards. The next day we walked to the law together, it was kind of windy. After the Law we went back to the city centre and got some coffee, before going to the bookstore. After roaming around in the bookstore for a bit we went to the Destiny, a ship made in Dundee for the polar expeditions in Antartica. After the Destiny we went to the Beer Kitchen to get something to eat. After an amazing meal we all walked back to my flat, we then said our goodbyes and they went back to their Airbnb. That morning they drove to my flat to pick me up, after which we drove to my internship for a little tour around. After meeting the lab, we left to go to the Edradour distillery. It was a Monday afternoon and not many people were there so we ended up getting a privet tour. After the distillery we went down to the centre of Pitlochry, we got some lunch and went to the Heathergems museum. Back in Dundee, they dropped me off at the flat so I could walk with my friend to the Airbnb. We all ate together and played cards, and they got to meet one of my friends here. The day after we went to Edinburgh, we walked around and saw the city. At half past 3 I had to get the train back to Dundee. My parents, Ellie & Jan went back to the airport.

About a week ago it was time to do my Competence test. An important test which I need to pass. I thought it went pretty well, although we got some unusual results that were very unexpected. The official execution of the test has been done, but I will be continuing with this project. The last Friday of my test I went to a Ceilidh event at Bonar hall with Leonor, Peeyoosha and Sanne, which is where I met Cristal. It was a great evening with dancing, poetry, and haggis. With plans to meet up the next day we said goodbye to our new friend.

That Saturday there was another Preloved Vintage Kilo event, which we Leonor, Peeyoosha, Sanne, Cristal and I went to. I got 2 denim jackets and one leather. After the event Sanne, Cristal and I went into town and got something to drink. The day ended with the three of us sitting in my flat and just talking and eating. The next day we went to Cristal to eat some authentic Mexican food, which ended up being the best taco’s I’ve ever had. The Wednesday after it was time for the new years lunch with the lab. We went to the Post House, a café in Invergowrie. It was a delicious lunch and good coffee. After discussing the lab strategy for the coming year we had a proper goodbye for Victor, who will be working in Norwich.

I’ll be back in February, I’ll see you then!

Cheers,

Reacties

Reacties

Lionne Vervoort

Mooi om te lezen Anouk? Ik lees wel dat je het heel erg gezellig hebt daar met al die etentjes met gezellige dance moves?. Geniet er van meid en tot over een paar weken?

Sjan

Alweer een prachtig verhaal maar moet je ook nog werken of is je leven daar een feest???????????

Ellie

Leuk om zo te mogen genieten van je avonturen die je beleeft. Fijn dat je het zo gezellig hebt. Zien je in Februari

Henny

Leuk!!
Vooral de verrassing met Kerst was geweldig. Totaal niet verwacht.
En ons bezoek in Dundee was ook gezellig.
Lees veel over etentjes en leuke avondjes weg.
Over stage niet zo veel ......... ;-)
Doe Leonor de groetjes.

xxxmam

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!