anouk-op-reis.reismee.nl

Een toets, Twee zussen en Drie vriendinnen. One test, Two sisters and Three friends.

Hallo allemaal,

Ik weet dat ik niet zo vaak meer blog, maar dat komt omdat er niet zoveel grote dingen gebeurd.

Ik heb mijn haren paars geverfd in de tijd dat ik niet heb geblogged.

Ik ben met Peeyoosha en Leonor naar de law gelopen tijdens de zonsondergang. We hebben veel foto's gemaakt. De wandeling was zwaar zoals gewoonlijk, al had Peeyoosha er niet zoveel last van als Leonor en ik. Komt misschien omdat ze een top atleet is, haha.

Judith is hierheen gekomen, een soort spontane beslissing. Ze kwam met de trein naar Dundee waar ik haar iets te laat ophaalden, omdat ik met mijn kamergenoten in de stad was. We zijn die avond gaan eten bij de Beer Kitchen, waarna we terug zijn gegaan en naar bed zijn gegaan na het kijken van een film. De dag erop zijn we naar de law gelopen, Judith had er geen zin meer in toen we op een derde waren . Er was een herdenkingsdienst bezig voor de oorlogsslachtoffers van de Eerste Wereld Oorlog, we hebben daarom even gewacht tot het voorbij was uit respect. Na de law zijn we naar de stad gelopen en hebben we koffie en taart gehad bij Henry's. Na de koffie hebben we de bus genomen tot Broughty Ferry. Daar zijn we naar het kasteel gelopen, en eerlijk gezegd het is meer een enkele toren dan een kasteel. Ze hadden een uitzichtpunt, maar door constructie was dit gesloten. Na het kasteel zijn we door Broughty Ferry gaan lopen, tot dat we uiteindelijk naar de bushalte liepen. Terug in Dundee zijn we naar Project Pizza gegaan. Dit is een plek waar je je eigen pizza kan ontwerpen voor minder dan 10 pond, en je kan er zoveel opdoen als je wilt. Ik nam er een milkshake bij en Judith had de unlimited refill soda. Na het eten zijn we naar Dundee Contemporary Arts gelopen om tickets te kopen voor Thor: Ragnarok. De film zou om negen uur beginnen, dus tot die tijd zijn we bij de beer kitchen gaan zitten. De film was geweldig, maar erna zijn we terug naar de flat gegaan om te gaan slapen. Voor onze laatste dag samen zijn we naar Edinburgh gegaan. We kwamen aan bij Haymarket en hebben eerst Judith's tas afgezet bij haar airbnb. Toen we in de stad waren zijn we eerst een kerk ingelopen. Na de kerk zijn we via het park naar het kasteel gelopen. We zijn niet in het kasteel gegaan, maar iets verder van het kasteel was een whiskey experience. We gingen op een tour en kregen een whiskey glaasje om mee naar huis te nemen. Daarna liepen we door de hele straat van Edinburgh Castle tot het Palace of Holyroodhouse. Het holyroodhouse paleis is waar de koningin verblijft als ze in Schotland is. We liepen terug naar de stad en hebben onderweg koffie gedronken bij de costa. We hebben over princess street gelopen, waar de kerstmarkt al werd opgebouwd. Uiteindelijk hebben we bij een Mexicaans restaurant gegeten waar ze het eten in tapas stijl serveren, het was heerlijk. Na het eten liepen we naar Haymarket, van waaruit ik naar huis ging en Judith terug naar haar airbnb.

Ik heb een filmavond gehad met Leonor en Peeyoosha. We haalden wat te eten en zijn daarna in het apartement van Leonor de film gaan kijken. Het was love actually, omdat we allemaal zin hadden in een classic kerstfilm.

Vorige week heb ik mijn Spaans schrijven toets gemaakt, en dinsdag heb ik hem terug gekregen. Ik had een A1, wat volgens de site van de universiteit het hoogste is wat je kan halen! Ik ben heel blij daarmee, vooral omdat ik er veel stress over had.

Groetjes,

Hello Everyone,

I know I don't blog that often anymore, but the reason for that is that haven't that many major events.

Since the last I blogged I have painted my hair purple.

I have walked to the law with Peeyoosha and Leonor during sunset. We took a lot of photo's. Like usual the walk up was dreadful, although Peeyoosha had less trouble with it than Leonor and I. Maybe because she is an athlete.

Judith came her as a spontaneous decision. She arrived by train in Dundee after which I picked her up, a bit too late. I was in the city with my roommates. That night we went to eat at the Beer Kitchen, after which we went back to the flat and watched a movie. The day after we walked to the law, and one third of the way up my sister already regretted agreeing to it. It was a memorial day for the soldiers that had fallen during the First World War. We waited until the memorial service was over before going all the way to the top. After the law we walked back down to the city and had coffee and cake. Then we took the bus to Broughty Ferry to see the castle. To be honest, it is more of a tower than a castle. They had a viewpoint, but it was closed due to renovations. After visiting the castle we wandered around Broughty Ferry for a bit before taking the bus back into the city. For dinner we went to project pizza, a place where you can design your own pizza for less than 10 pounds with any and all toppings you want. I also had a delicious milkshake and Judith got an unlimited refill soda. Then we went to the Dundee Contemporary Arts building and got tickets to see Thor: Ragnarok. Before we saw that amazing and great movies we had a couple of drinks at the Beer Kitchen. For our last day together we went to Edinburgh. Getting out at Haymarket, we first went to Judith's airbnb so she could drop of her bag. When we reached the city we first visited a church, after which we walked through the parc and up to the castle. We didn't go into the castle, but a little while away was a whiskey experience. We got a tiny whiskey glass from the tour. After the whiskey experience we walked through the street leading from the castle to the palace of Holyroodhouse, The official residence of the queen when she is in Scotland. After our walk we made our way back to the city centre, but stopped for coffee on the way. Back in the city centre we walked over princess street, where the christmas market was already being build. We eventually had dinner at a Mexican place where they served their food in tapas style. After dinner we walked backed to Haymarket and said our goodbyes. I took the train back home and Judith went back to her airbnb.

I had a movie night with Leonor and Peeyoosha. We got some take out food and ate at Leonor's flat. Than we watched love actually, because we were in a mood for romantic christmassy movies.

Last week I had my Spanish writing test, and last Tuesday was when I got my grade back. I got an A1, which is apparently the highest grade you can get according to the university website. I'm very happy with my results.