anouk-op-reis.reismee.nl

Geen tijd om bij te komen. No Time To Catch Up.

Hallo Allemaal,

Het is veel te lang geleden sinds ik jullie een update heb gegeven, een hele maand eigenlijk. Daarom mijn excuses, en ik hoop dat jullie van dit verhaal genieten.

Als eerste wil ik jullie een update geven over mijn project. Ik heb mijn genen in een destination vector gecloned, gesequenced en het gegroeid op agrobacterium. Na dit alles heb ik mijn planten kunnen infiltreren en ik ben op dit moment bezig met het meten van de celdood op mijn bladeren. In het kort is dit wat ik heb gedaan, en ik ben heel blij met hoe het tot nu toe aan het lukken is.

Ik ben uitgenodigd door iemand in het lab voor het Mid-autumn festival wat in de eerste week van oktober is, volgens mij de 4de. Ik ben toen 's avonds naar dat festival/feest gegaan in de Union op campus en het was een klein feestje. Het was gezellig, en leuk om een keer bij te wonen.

Ik ben die vrijdag erop officieel lid geworden van de University of Dundee, proud to be, en 's avonds had ik het verjaardagsfeestje van Leonor. Daar heb ik haar klasgenoten en anderen vrienden ontmoet, het was gezellig, er werd een klein beetje karaoke gedaan en vooral veel gepraat.

Die zaterdag erop verwachtte ik een pakketje van thuis, dat ze mij hadden gestuurd. Ik heb daar 2 uur op moeten wachten, en omdat alle deuren dicht zijn voor mensen die er niet wonen/werken moest ik buiten wachten. Toen kwam Leonor met de Redding en hebben we wat stoelen uit de gemeenschappelijke ruimte gehaald, koffie erbij, verjaardagscake erbij, en zo werd het wachten toch nog leuk. Toen het pakketje kwam heb ik het op mijn kamer gezet en 's avonds met Skype aan, en mijn familie erbij het pakket uitgepakt. Het was een geweldig pakket wat ze samen hadden samengesteld.

Toen was de tijd er dat Cai Ri naar Dundee kwam, en natuurlijk haalde ik haar op van het vliegveld. Daarna zijn we kort Edinburgh ingegaan. Terug in Dundee hebben we snel boodschappen gedaan voor het eten. We zijn de stad ingegaan en hebben boeken gekocht, we zijn vaak de stad ingegaan, al was het voor smoothies of koffie. Op maandag ben ik naar mijn stage gegaan en heeft Cai Ri met Teesha rondgehangen. Donderdag is Cai Ri mee geweest naar mijn stageplek. Vrijdagavond zijn we naar de bar gegaan als afscheid. Zaterdag hebben we de trein gemist naar het vliegveld, en daardoor dachten we dat Cai Ri het vliegtuig zou missen. Uiteindelijk na wat argumenteren en een stuk rennen van mijn kant, hebben we een taxi genomen naar het vliegveld. Pro Tip; vermijd dit op alle fronten, het is luxe en je hebt meer ruimte dan in de trein, maar de prijs is het niet waard. Tijdens de rit in de taxi werd Cai Ri opgebeld door haar moeder en zo kwam ze erachter dat ze verkeerd naar de tijd had gekeken, en dat we all tijd hadden. Op het vliegveld dus maar een kop koffie halen na het inchecken van de tassen. Ze kwam veilig aan thuis en ik ging met de trein weer naar huis.

Als laatste wil ik het hebben over gister. Halloween. Iets wat in Engeland gewoon wordt gevierd. Overdag hadden we een Retreat met het James Hutton Institute, en ons lab was gepland om een presentatie te geven. Wat we hadden besloten was dat iedereen een kort stuk zou vertellen over zijn of haar project. Vervolgens zou Edgar dit in elkaar linken en vertellen hoe dit past in zijn eind goal. Ik was super zenuwachtig, maar heb het gered. Na het retreat was het tijd voor Halloween avond, en ik wilde er goed eng uitzien. Volgens iedereen die ik sprak was dit goed gelukt.

Ik hoop dat jullie hiervan hebben genoten, het is lang en laat, maar er is veel gebeurt.

Groetjes,


Hello Everyone,

It has been way too long since I have given you an update, one month actually. My apoligies for this, and I really hope you're going to like this story.

First of I want to give you an update on my project. I cloned my genes into my destination vector. after sequencing and checking I grew them in agrobacterium. After this I infiltrated my plants and I am measuring the cell death at this moment. This is a short update, but I am very happy how everything is going so far.

I was invited by a lab member to go to the Mid-autumn festival, a big celebration in China, also called the moon festival. So on october 4th (I think) I went to the union to join the celebration of the mid-autumn festival. It was cozy and there were quite a number of people. It was fun to experience once.

That next friday I became an official student at the University of Dundee, and I'm proud to be. At night I had Leonor's birthday party, It was fun and I met her classmates and friends. We talked and had a few good laughs, and at some point some people sang karaoke.

That next saturday I was expecting the carepackage that my family at home had send me. For this I needed to wait to hours outside of the building/accommodation. The building doesn't have open doors unless you have the key, which delivery drivers don't have. from monday to friday the office is open so that is when normally the driver can deliver, weekends are special cases. Thank god for Leonor, who waited with me and brought cake and hot water for coffee. I dropped my package of in my room after getting it and went out with Leonor. Later that evening I skyped home and opened their amazing care package that they assembled together. I loved it.

Then came the time that Cai Ri was coming to Dundee. I picked her up from the airport and we went into Edinburgh for a little while. Back in Dundee with did groceries and then went home. We mostly went into the city and browsed/shopped in different stores, showing her my favourite shop where books are cheap and still the ones you want. monday I went to my internship and Cai Ri hung out with Teesha. On thursday Cai went with me to my internship. On friday we went to the Bank Bar as a goodbye. On saturday we missed the train to Edinburgh, after arguing, and running on my part, we took a cab to the airport. Pro tip; If you can avoid this please do, very expensive. While driving in the cab Cai Ri got a call from her mother who told her that we had all the time to get there. At the airport we checked in her bags and got some coffee before saying our goodbyes.

Lastly I wanted to talk about yesterday. Halloween. Something wildly celebrated here. First we had the James Hutton Retreat, and our lab was one to be presenting. All m,embers would be shortly explaining their projects, after which it would be made clear by Edgar how these projects connect to his final vission. After the retreat it was time for me to get dressed up. Scary. And scary I was, if you ask the people around me. I had a lot of fun in getting dressed up and making myself scary.

I hope you enjoyed this story, it was long but a lot has happend.

Cheers,

Reacties

Reacties

Henny

Hoi,
Leuk! Het valt wel op dat het Nederlands schrijven steeds moeilijker gaat ;-)
Engels gaat een stuk beter af.
Doei en blijf vooral genieten van alles wat je mee mag maken.
knuffel van mij

Lionne

Hey Anouk, super leuk om weer wat van je ervaringen te lezen zeg en tussen de regels door lees ik dat je het ontzettend naar je zin hebt. Geniet er lekker van meid. Groetjes van ons allemaal ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!