anouk-op-reis.reismee.nl

Over de Grens en Langs de Zee. Over the Border and Past the Sea.

Hallo Allemaal,

2 dagen geleden zijn we naar Alnwick gereden, en vonden we een camperplaats niet ver van de stad. Toen de camper stond zijn we naar de stad gelopen. In Alnwick vind je het beroemde Alnwick Castle, wat is gebruikt in de Harry Potter films als buitenkant van de school. Op het veld links na de eerste muur kun je leren te vliegen op een bezemsteel. In het kasteel zelf vind je verder weinig van de films, en veel over de historie en over de Percy familie, die er al generaties wonen in de winter. In een toren, op de tweede verdieping vind je oorlogskleding, die ikzelf natuurlijk ook aan heb gepast. Na het kasteel zijn we de stad ingegaan, en vonden een eetplaats bij Carlo’s die na eigen zeggen de beste Haddock hebben. Het is hele lekkere Haddock.

Na Alnwick reden we door naar Schotland met als doel Edinburgh. Bij de grens zijn we even gestopt voor foto’s waarna we verder reden met het water aan de rechterkant. Via het rijden, bijna langs de kust, kwamen we aan bij Dunbar. Een prachtig vissersstadje met een rustieke uitstraling. Toen we naar de ruïnes (geplaatst bovenaan een klif bij een havenkromming) liepen, kon je zeemeeuwen en zeehonden zien drijven rond de vissersboten. Daarna reden we verder en eindigden bij een Camping bij Newtongrange, ten zuiden van Edinburgh. De camping die half onder de Lothian Bridge stond was prachtig, en de volle maan boven de boomtoppen gaf een relaxte sfeer.

Die dag erop gingen we met de trein naar Edinburgh. Dat was vandaag. In de maand augustus is er in Edinburgh het welbekende Edinburgh Festival by Fringe. Hierdoor was het extra druk. De zon was stralend en er was een licht briesje. Het beste weer tot nu toe. De parken zaten vol, de terrassen gepakt en iedereen had het naar zijn zin. Na een half dagje rondlopen en sightseeing in de drukke stad, besloten we terug te gaan en verder te rijden naar een andere plek. Voordat we de festivalstraat uitwaren kreeg ik een pamflet in we handen over goblins. Ze zochten een nieuwe held voor hun gevecht voor de goblins. Ik zag er blijkbaar heroïsch en dapper uit, als een perfecte krijger voor hun kant. Ik vond het wel leuk, behalve het goblin gedeelte dan. Na een terugreis bij trein zijn we vertrokken met de camper naar de Witches Craig Campingsite. Een adembenemend landschap als uitzicht, en mijn eerste Gaelic geleerd.

Groetjes,

Hello Everyone,

We drove to Alnwick 2 days ago, and found a camper spot at walking distance from the famous Alnwick Castle. Where the scenery is used for the outside of Hogwarts in the Harry Potter movies. On the field left after passing the castle wall you’ll see others being taught how to fly on a broomstick. Other than that Alnwick Castle shows nothing of Harry potter, but much more about the historie and the Percy family, who has lived in the castle for many generations. In one of the outer towers, on the second floor, you find military clothes through the years. Naturally I tried one uniform on myself. After the castle we went for something to eat in the town. We found a place that had allegedly the best Line Caught Haddock. It was pretty good.

After Alnwick we drove further with our planning set on Edinburgh. We stopped by the border for some pictures, after which we drove further. This time more past the shore, wanting to see the sea. We drove to a small village called Dunbar. Where atop a cliff stood some ruins. The cliff was on the other side of the harbour, easily reached by passing the small bridge. Walking toward the ruins you could see the seagulls and seals floating near the fisherman boats. Afterwards we drove further to Edinburgh, ending at a Camping in Newtongrange, half under the Lothian Bridge. A scenic sight, seeing the full moon over the trees, and on the otherside, the old bridge which was the Lothian Bridge.

The next day. Today. We took the train to Edinburgh. In the month of august the Edinburgh Festival by Fringe is held. We had no idea. The city was full of people. Locals, tourists, and many more. A beautiful place to look your eyes out. Parcs alike all packed with people. The sun was out, a small breeze in the air. Music sounding from street musicians and from stereos of street performers. Near the end I got a pamphlet pressed in my hand. They sought warriors for battle, to fight for goblins. I looked heroic and brave, the perfect warrior for them. It was as fun as it was nice to hear, which was very. After getting back to the camper we travelled on, to the Witches Craig Campingsite. A breath-taking landscape in front of you, and my first Gaelic word learned.