anouk-op-reis.reismee.nl

Net uit York. Just out of York.

Hallo Allemaal,

Tijdens de vakantie zal ik vaker updaten en zullen de stukken waarschijnlijk langer zijn, dan wanneer ik straks stage loop. Tijdens die periode zal ik op een vaste dag posten, maar in de vakantietijd zal dat niet gebeuren.

De eerste dag zijn we op tijd weggereden, er was geen file en daardoor kwamen we een uur voor het vertrek van de boot aan. Onderweg lekte er water in de camper, dit kwam doordat de watertank te vol zat. Na een kleine plaspauze liepen we terug naar de camper, de auto's mochten alvast de boot op. Toen kwam er een meisje aan met 2 kleine kinderen. Een van de kleine meisjes kwam aangerend en stak over zonder te kijken, ze werd bijna aangereden. We mochten snel daarna ook boarden. Op de boot kwamen we tegen het einde aan een groep Ierse mensen tegen en hadden een klein gesprek. Na het verlaten van de boot gingen we naar Dovercourt, Harwich. Na een kleine dijkwandeling gingen we terug naar de camper.

De volgende ochtend kwamen we rond het einde van de middag per ongeluk een camperplek tegen. Verder is er niet veel gebeurd.

Het is nu dag 3, we zijn vandaag naar York geweest. We reden met de camper naar de Park & Ride en met de bus kwamen we in het centrum aan. We liepen naar een klein straatje waar het redelijk druk was en al snel werd duidelijk waarom. Er stond een lange rij mensen die allemaal aan het wachten waarin voor een winkel, The Shop That Must Not Be Named. We zijn verder gelopen en kwamen uit op een markt, Shambles Market. Een bruizende markt met veel mensen, energie, eetkraampjes, souvenirkraampjes en meer. Vanuit de markt konden we via een smal straatje naar Minster Quarter, die uiteindelijk leiden tot de York Minster zelf. Aan de noordkant vind je het National Treasure House met een prachtige tuin. We zijn toen naar en over de noordelijke stadsmuur gelopen. Na de muur zijn we op zoek gegaan naar het chocolade museum van York, uiteindelijk hebben we geen tour genomen, het was toch niet wat we verwacht hadden. We namen een koffiepauze en erna zijn we even terug gelopen naar de Shambles Market en heb ik bij een kraampje wat lekkers gehaald, een Red Velvet Oreo Brownie, een Peanut-Butter Brownie, en een Twix Blondie. Daarna gingen we naar Clifford’s Tower. Dit is een toren die vroeger deel uitmaakte van York Castle. De toren stond op een berg. Zowel de trap naar de top van de berg, als de trap naar de top van de toren waren niet voor mij gemaakt. Lange trappen die redelijk hoog gaan zorgen ervoor dat ik me niet helemaal goed voel. Na de toren liepen we over de rivierbanken, van Skeldergate Bridge tot Lendal Bridge. Daarna liepen we over Lendal Bridge en door de Museum Gardens. We hebben het Yorkshire Museum niet bezocht, maar liepen naar de uilen en valk die iets verderop waren. voor een paar pond mocht je er een vasthouden en foto's maken. Na nog een koffie namen we de bus terug naar de Park & Ride. Vanuit daar de camper terug naar het camper park.

Groetjes,

Hello Everyone,

I will be updating more often and on irregular dates in my vacation, and the pieces might be longer too. When I will be on my internship I will pick one day on which I will post an update.

The first day we left early and there were no problems with traffic, that made us an hour early to boarding. On the way we had water leaking out of something, this turned out to be the water tank which was just too full. After a pee break we were walking back and the cars were starting to board the boat. Then a girl with two little children came to the cross over. One of the children didn’t look out and got almost hit by a car ready to drive up the lane to start boarding. After that incident we were able to start boarding soon as well. On the boat we met some Irish people and had a little chat. After leaving the boat we went to Dovercourt, Harwich. After a walk near the beach we went back to the camper.

The next day we accidently found a camper field, not much else happend.

It's now day 3 and we are going to York. We drove the camper to a Park & Ride and took the bus to the city centre. We walked through a narrow street that was busy, because of one shop. The Shop That Must Not Be Named. Walking through the street we ended up at Shambles Market. A market full of people and energy, with food and souvenirs and much more. We went through a small path, turning out on Minster Quarter, and from there we went to the South-end of the York Minster. Walking around it we saw the National Treasure House and it's gorgeous garden. After visiting the garden we walked to and over the northern City wall. From the wall we searched for York's Chocolate Story, an interacive museum. When we finally found it, it sat at a busy market, it wasn't what we thought of it, and desided not to go on the tour. Afterwards we found a place for coffee and something sweet. After coffee we walked back to Shambles Market, where I bought an Red Velvet Oreo Brownie, a Peanut Butter Brownie, and a Twix Blondie. We walked to Clifford's Tower, which used to be a part of York Castle. It sat on a mountain, and it had a long stair to reach the Tower, and then a stair even worse to reach the top of the Tower. I hate long stairs, they reach to high and overall make me not feel well. After the tower we walked over the waterbanks, past busy cafes over bridges until we walked from Skeldergate Bridge to Lendal Bridge. Over Lendal Bridge and through the Museum Gardens. There, we didn't visit the Yorkshire Museum, but a little while further we found owls and a falcon. We could hold it and make pictures for only a few pounds. After we got a coffee and took the bus back to the Park & Ride. Then the camper back to the parc.